SUCCESS STORIES

Tony Bao: «Η αφοσίωση σε αυτό που κάνουμε στη Huawei και η έμφαση που δίνουμε στην εμπειρία του πελάτη μας ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό»

12:05 - 04.05.2017

Να καταστεί Νο1 τεχνολογικός κολοσσός παγκοσμίως στους επιχειρησιακούς κλάδους – carrier, enterprise και consumer - πασχίζει η Huawei, φιλοδοξώντας παράλληλα να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ευρώπης.

Η κινεζικών συμφερόντων πολυεθνική, η οποία ιδρύθηκε το 1998 και δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2005, σήμερα έχει παρουσία σε περισσότερες από 170 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, με 42 θυγατρικές στη Γηραιά Ήπειρο και 185.000 εργαζόμενους παγκοσμίως.

Βάσει των επίσημων στοιχείων της IDC, η Huawei βρίσκεται στην τρίτη θέση ανάμεσα στους κατασκευαστές με 8,3% της αγοράς smartphones πίσω από την Apple (15%) και τη Samsung (23%), ενώ χάρη στην επιθετική πολιτική που ακολουθεί κερδίζει διαρκώς έδαφος στην παγκόσμια επιχειρηματική «σκακιέρα». Μάλιστα στο πλαίσιο του Mobile World Congress που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες στη Βαρκελώνη η διοίκηση της εταιρείας έφυγε με  42 διακρίσεις για τα προϊόντα της.

Στην κατηγορία των κινητών τηλεφώνων είναι νούμερο δύο στην ελληνική αγορά, ενώ ήταν από τις εταιρείες που μέσα στην κρίση συνέχισαν τις επενδύσεις και τις προσλήψεις προσωπικού. 

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Bao, η ομάδα της Huawei δούλεψε σκληρά τα προηγούμενα χρόνια επενδύοντας σημαντικά ποσά σε Έρευνα & Ανάπτυξη, στην καινοτομία και το design, θέτοντας την ίδια στιγμή ως προτεραιότητα τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. 

«Είμαστε μια ιδιωτική εταιρεία που ξεκίνησε ως πολύ μικρή και σήμερα συμπεριλαμβάνεται στη λίστα του Fortune με τις 500 ισχυρότερες εταιρείες στον κόσμο, στη 129η θέση. Αν κάτι μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, είναι η αφοσίωση σε αυτό που κάνουμε και η έμφαση που δίνουμε στην εμπειρία του πελάτη. Όλοι μιλάνε για αυτά, αλλά το θέμα είναι πόσο ικανός είσαι να τα εφαρμόσεις στην πράξη. Η προθυμία να γίνεις καλύτερος και η αποτελεσματικότητα είναι τα στοιχεία που σου δίνουν προστιθέμενη αξία» λέει χαρακτηριστικά.

Επενδύσεις πάνω από 9 δις δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη

Προσθέτει δε πως όταν μια συνταγή δίνει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα και οδηγεί στην επιτυχία δεν έχεις παρά να συνεχίσεις να την εφαρμόζεις. Γι’ αυτό και η στρατηγική για το 2017 επικεντρώνεται σε περεταίρω ισχυροποίηση των δραστηριοτήτων στις υφιστάμενες αγορές,  στην ενδυνάμωση της συνεργασίας με top class partners (όπως η Leika και Panton) και σε αύξηση των επενδύσεων στο R&D. «Βήμα – βήμα καταφέραμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Παρότι κινέζικη εταιρεία, είμαστε πολύ δυνατοί στη Σκανδιναβία και κυρίως στη Φινλανδία. Αυτό συνιστά για εμάς μεγάλη επιτυχία καθώς δραστηριοποιούμαστε σε μια χώρα που έχει τη Nokia που αποτελεί εθνικό brand και σημαντικό ανταγωνιστή. Επίσης, κάθε χρόνο επενδύουμε το 12%-15% των εσόδων μας. Πέρυσι εμφανίσαμε έσοδα 78δις δολάρια και δαπανήσαμε κοντά στα 9 δις δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη. Το ίδιο θα κάνουμε και φέτος».

«Το 2017 αναμένουμε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης στην Ελλάδα»

Αναφερόμενος στην Ελλάδα , την οποία και παρακολουθεί στενά τα τελευταία χρόνια, ο κ. Bao κάνει λόγο για μια χώρα στρατηγικής σημασίας με σημαντική επιρροή στην περιοχή των Βαλκανίων.  «Στην Ελλάδα μεγαλώνουμε σταδιακά και αναμένουμε περεταίρω ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Τα έσοδα της προηγούμενης χρονιάς διαμορφώθηκαν πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ και εκτιμούμε ότι θα καταγράψουμε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης εντός του 2017».

Παραδέχεται, ωστόσο, πως τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της κρίσης, έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στην ελληνική αγορά, όμως, οι τηλεπικοινωνίες και τα δίκτυα παραμένουν μια μείζονος σημασίας αγορά που δεν θα πάψει να αναπτύσσεται, αφού αφορά τόσο τα νοικοκυριά όσο και τις επιχειρήσεις. «Ακόμη και αν μια επιχείρηση έχει φτιάξει το τέλειο προϊόν πώς θα καταφέρει να το πουλήσει εάν δεν υπάρχει το κατάλληλο δίκτυο; Επομένως μιλάμε για μια βασική ανάγκη. Η κρίση θα έλεγα ότι επηρέασε σημαντικά την αγορά οδήγησε όμως σε αύξηση της ανταγωνιστικότητας με τη δημιουργία καλύτερων προϊόντων και υπηρεσιών».

Σύμφωνα με τον κ. Bao, η Huawei  σε θέματα δικτύου καλύπτει τον μισό πληθυσμό της Ελλάδας μέσω των παρόχων της (OTE. Cosmote, Vodafone κ.α.), ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο η κάλυψη της αγγίζει το 1/3 του πληθυσμού. Επικαλούμενος δε το δείκτη JKF υπογραμμίζει ότι το 2016 η εταιρεία πέτυχε αύξηση μεριδίου στην ελληνική αγορά στο 20% από 4,5% που ήταν το 2015. «Η Ελλάδα αποτελεί σημαντική αγορά για εμάς καθώς λειτουργεί ως λιμάνι, ως κόμβος για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας στην Ευρώπη και τη Βόρειο Αφρική. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες και ιδίως στο κομμάτι του logistics. Γενικά ψάχνουμε ευκαιρίες. Ακόμα και στη ΔΕΘ, όπου η Κίνα ήταν τιμώμενη χώρα, συζητήσαμε πώς μπορούμε να αυξήσουμε την επιρροή μας και να βελτιώσουμε τις υποδομές της Ελλάδας».

«Εάν δεν συμπεριφερθείς σωστά στην ομάδα σου δεν θα πετύχεις»

Κάνοντας τον προσωπικό του απολογισμό – από την εμπειρία που αποκόμισε εργαζόμενος για πολλά χρόνια στη Huawei – ο κ. Bao επισημαίνει πως η επιτυχία μιας εταιρείας είναι απόρροια συλλογικής προσπάθειας καθώς και της ικανότητας ενός μάνατζερ να καθοδηγεί σωστά την ομάδα του. « Επιτυχημένος μάνατζερ είναι εκείνος που έχει στρατηγική, που καθοδηγεί σωστά την ομάδα του και εκτελεί στο έπακρο αυτό που έχει αναλάβει. Φυσικά εξίσου σημαντικό ρόλο παίζουν και τα λεγόμενα «soft skills» , όπως η προσωπικότητα ενός ανθρώπου και η ηγετική του φύση. Όμως ακόμα και αν είσαι καλός άνθρωπος ή καλός σε αυτό που κάνεις εάν δεν συμπεριφερθείς σωστά στην ομάδα σου δεν θα πετύχεις».

Από FortuneGreece