ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ξένια Χατζηϊωαννίδου: «Στην Κύπρο μπορούμε να γίνουμε διεθνείς και στο digital marketing»

23:41 - 19.06.2016

H Διευθύντρια της ADMINE_ Κύπρου, μιλάει αποκλειστικά στο BusinessNews για το παρόν και το μέλλον του digital marketing και το success story της ADMINE_.

Της Ματίνας Ζησιάδου

Τα τελευταία χρόνια το digital marketing έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, αλλάζοντας τα έως τώρα μέσα προώθησης και διαφήμισης. Σε αυτό συνέβαλαν και οι συνεχείς εξελίξεις στο χώρο του διαδικτύου και της τεχνολογίας, που έδωσαν τη δυνατότητα στους διαφημιστές να εξελίξουν τις δυνατότητές τους και να διευρύνουν το πελατολόγιό τους.

Συναντήσαμε την Ξένια Χατζηϊωαννίδου, διευθύντρια της ADMINE_ Κύπρου, και μας μίλησε για όλα όσα αφορούν στο digital marketing, για την εντυπωσιακή άνοδο της ADMINE_ και τα επόμενα βήματά της.

Θα θέλαμε μια αναφορά στο επαγγελματικό σας βιογραφικό. Από πού ξεκινήσατε την επαγγελματική σας καριέρα και πώς καταλήξατε στην Κύπρο και στην ηγεσία ενός φιλόδοξου project, όπως είναι η δημιουργία της ADMINE_ Κύπρου;

 Έχοντας ολοκληρώσει δυο μεταπτυχιακά στο Στρατηγικό και Επικοινωνιακό Μάρκετινγκ σε Αγγλία και Γαλλία παρέμεινα στο Λονδίνο αναζητώντας μια θέση ανάμεσα στους καλύτερους της διαφήμισης. Η πρώτη μου σημαντική επαγγελματική επιτυχία ήταν η πρόσληψή μου στο boutique γραφείο επικοινωνίας Gyro: London. Από εκεί μεταπήδησα στην κορυφαία στον κλάδο M&C Saatchi του Λονδίνου όπου εργάστηκα και  γαλουχήθηκα από καταξιωμένους επικοινωνιολόγους. Μυήθηκα από νωρίς στην digital επικοινωνία δουλεύοντας για διεθνή brands αποκομίζοντας γνώσεις και εμπειρίες που άνοιξαν τις πύλες συνεργασίας μου με την ADMINE_. Η πρόκληση του να διαδραματίσω πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία της ADMINE_  Κύπρου με ενθουσίασε. Το όραμα των managing directors κυρίας Βάσως Βασιλείου και κυρίου Τηλέμαχου Μαυράκη  σε συνδυασμό με τις απαράμιλλες ικανότητες των στελεχών μας οδηγούν αισίως σε μεγάλες επιτυχίες. 

Πόσο εύκολο ήταν για εσάς να προσαρμοστείτε στα επιχειρηματικά δρώμενα της Κυπριακής αγοράς;

Υπήρξαν αντικειμενικές δυσκολίες. Λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της οικονομίας κατά την περίοδο της κρίσης και όσα αυτή συνεπάγεται, η προσαρμογή έγινε ομαλά.  Εξέλαβα τις δυσκολίες ως προκλήσεις. Έτσι κατάφερα να αντιμετωπίσω όλα τα εμπόδια και να προσαρμοστώ πλήρως. Σε αυτό συντέλεσε η διαρκής υποστήριξη της κυρίας Βάσως Βασιλείου σε στρατηγικές αποφάσεις.

H ADMINE_ Κύπρου είναι από τα πρώτα εξειδικευμένα digital γραφεία στην Κύπρο που δραστηριοποιήθηκε στην Κυπριακή αγορά. Ποιες είναι μερικές από τις  προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε τότε;

Οι μεγάλες προκλήσεις ήταν δυο. Από τη μία να εξηγήσουμε στις επιχειρήσεις και στους επιχειρηματίες τα οφέλη μιας στρατηγικής παρουσίας στα digital μέσα  και από την άλλη να ανοίξουμε εποικοδομητικό διάλογο με τους τοπικούς publishers ώστε μαζί να εξελίξουμε την αγορά. Ως Google και Facebook Εxchange Partner agency αλλά και εξαιτίας της στενής συνεργασίας μας με Yahoo, Yandex και Baidu έχουμε τη διαρκή υποστήριξη των global vendors. Το ‘D Summit’ με τη συμμετοχή παγκοσμίως διακεκριμένων ομιλητών διοργανώθηκε από την ADMINE_ Κύπρου σε συνεργασία με το CIIM το 2012 στα πλαίσια της προσπάθειάς μας να εκπαιδεύσουμε και να εξελίξουμε την digital marketing αγορά στην Κύπρο. Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η προσπάθειά μας να φέρουμε την HTML5 στην κυπριακή πραγματικότητα. Πολλοί publishers και πολλοί πελάτες επηρεασμένοι από αφερέγγυες πηγές ήταν αρνητικοί. Χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια για να πεισθούν από την ADMINE_ ότι η HTML5 είναι μονόδρομος στην εξέλιξη και να καταφέρουμε να βγάλουμε live την πρώτη display καμπάνια με HTML5 banners και το πρώτο HTML5 website στην Κύπρο. Τα αποτελέσματα επιτρέπουν αισιοδοξία όμως… η προσπάθεια για βελτίωση είναι διαρκής.

Τι αλλαγές διακρίνετε στον χώρο της διαδικτυακής διαφήμισης της Κύπρου σε σύγκριση με τους πρώτους μήνες δραστηριότητάς σας στην Κύπρο;

Η μεγαλύτερη και πιο σημαντική αλλαγή είναι η ωρίμανση των επιχειρήσεων και των στελεχών τους. Αντιλαμβάνονται την επιτακτική ανάγκη να υιοθετήσουν τα digital μέσα στην επικοινωνία τους και συνειδητοποιούν ότι μια άρτια στρατηγική απαιτεί συνεργασία με εξωτερικό συνεργάτη που διαθέτει τους ανθρώπους, τη γνώση και την εμπειρία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Τράπεζα Κύπρου, που αξιολόγησε τις απαιτήσεις μιας στρατηγικής παρουσίας στα digital μέσα και ανέθεσε αποκλειστικά στην ADMINE_ τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του διαδικτυακού της πλάνου επικοινωνίας. Άλλη σημαντική αλλαγή έρχεται από το κυπριακό κοινό. Η εξοικείωση με την display digital επικοινωνία είναι τόση που επηρεάζει αρνητικά την απόδοση των καμπανιών. Με απλά λόγια οι χρήστες έχουν εκπαιδευτεί να μην βλέπουν τα banners. Αυτό σε συνδυασμό με τα αυξημένα downloads των ad blockers συνθέτουν ένα περίπλοκο σκηνικό. Η διεθνείς κοινότητα έχει απαντήσει σε αυτές τις προκλήσεις με το native advertising, το branded content και το video. Οι προκλήσεις αυτές απαιτούν σωστά στελεχωμένα γραφεία όπως η ADMINE_ που μπορούν να συντάξουν και να διεκπεραιώσουν με επιτυχία τη στρατηγική των πελατών τους.

Πολλά είναι τα ντιμπέιτ όσον αφορά την διαφορά του digital marketing έναντι το παραδοσιακό. Ποια πιστεύετε είναι τα πλεονεκτήματα του digital;

Η δυνατότητα στόχευσης των online χρηστών βάση των ενδιαφερόντων τους, τα οποία υποδηλώνονται από το ιστορικό των πλοηγήσεων τους είναι breakthrough για τη διαφήμιση συνολικά. Χρησιμοποιώντας μεθόδους ‘behavioral retargeting’ μπορούμε να βελτιστοποιούμε την απόδοση του διαθέσιμου κονδυλίου online. Με προσωποποιημένα μηνύματα σε IPs που έχουν ήδη εκδηλώσει ένα πρώτο ενδιαφέρον για το προϊόν της εκάστοτε καμπάνιας μπορούμε να δίνουμε κίνητρα με σκοπό να αυξάνουμε το conversion rate.  Στο landing asset (web site, blog, social media) μπορούμε να δημιουργούμε data bases για να εμβαθύνουμε στη μελέτη της συμπεριφοράς του κοινού που μας ενδιαφέρει. Το data mining είναι το μέλλον της επικοινωνίας. Όταν τα data φτάνουν σε χέρια δημιουργικών που έχουν τις ικανότητες να μετατρέψουν τα insights σε concepts τότε έχουμε την επιτομή της  επικοινωνίας!

H ADMINE_ Κύπρου βρίσκεται σε τρομερά ανοδική πορεία καθώς τους τελευταίους 6 μήνες έχετε εξασφαλίσει μεγάλους λογαριασμούς όπως αυτό της Τράπεζας Κύπρου, AlphaMega και Primetel. Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι της εταιρείας σας;

Είμαστε περήφανοι για το πελατολόγιό μας και νιώθουμε ότι τα αισθήματα είναι αμοιβαία. Συνεργαζόμαστε με marketers που μοιράζονται το ίδιο πάθος με εμάς σε ό,τι νέο και καινοτόμο. Δουλεύουμε μαζί τους ομαδικά. Θέτουμε υψηλούς στόχους. Η επίτευξή τους απαιτεί απόλυτο συντονισμό και διαρκή προσπάθεια τόσο από τη μεριά της ADMINE_ όσο και από τη μεριά του πελάτη. Στόχος μας είναι η άριστη εξυπηρέτηση των πελατών μας. Εάν οι δουλειές μας προσελκύσουν επιπλέον ενδιαφερόμενους στο μέλλον, θα είναι χαρά μας να συζητήσουμε και να αξιολογήσουμε μαζί τους τις προοπτικές συνεργασίας. Στην ADMINE_ διαχρονικά προτεραιότητα έχει η ποιότητα.

Ποια θεωρείτε την μεγαλύτερη επιτυχία στην μέχρι σήμερα καριέρα σας στην Κύπρο;

Θυμάμαι χαρακτηριστικά την εμπειρία του Ιουνίου του 2015 όταν παραβρέθηκα στην πανευρωπαϊκή συνάντηση που έλαβε χώρα στα κεντρικά γραφεία της Google στο Δουβλίνο και παρέλαβα το βραβείο ως το Νο1 agency σε επίπεδο video campaign management. Ήταν πραγματικά συγκλονιστικό να καταφέρνεις να ξεχωρίζεις ανάμεσα στους καλύτερους της Ευρώπης σε μια τόσο δύσκολη κατηγορία! Φέτος στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δημιουργικότητας Cannes Lions φύγαμε από το πάρτι κρατώντας το 1ο βραβείο, το οποίο πάει κατευθείαν στις Κάννες στο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας, καθώς και το 3ο βραβείο. Και τα δύο στην κατηγορία Film! Άλλο project για το οποίο  είμαι πολύ περήφανη είναι ο σχεδιασμός - development του νέου portal της εφημερίδας Πολίτης. Υιοθετήσαμε προηγμένες μεθόδους για να αναλύσουμε τα patterns των αναγνωστών, ώστε  το User Experience αλλά και τo Interface να υποβοηθούν την πλοήγησή του επισκέπτη, κάνοντας εύκολη την ανεύρεση  περιεχομένου που τον ενδιαφέρει. Μαζί με την Τράπεζα Κύπρου για πρώτη φορά δημιουργήσαμε μία καινοτομική πλατφόρμα crowdfunding (χρηματοδότηση από το πλήθος) για τη συλλογή εισφορών, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιεί τις δυνατότητες των κοινωνικών δικτύων και του διαδικτύου για τη δημιουργία ενός κινήματος δράσης για τη μάχη ενάντια στον καρκίνο. Πολύ επιτυχημένο είναι και το case των M&S στην Κύπρο. Η ανάγκη του πελάτη να επαναπροσεγγίσει νεανικά κοινά μας οδήγησε στη στρατηγική τοποθέτηση του brand στα social media.  Για πολλά χρόνια τώρα τα M&S είναι στις κορυφαίες σελίδες FB της Κύπρου σε engagement rate! Οι επιτυχίες είναι πολλές. H δημιουργική, η media και η ομάδα των προγραμματιστών της ADMINE_ είναι βραβευμένες με χρυσά βραβεία για την εξαιρετική δουλειά τους επανειλημμένως.

Ένας σημαντικός παράγοντας στον χώρο του digital marketing είναι και οι publishers. Κατά την άποψη σας, πόσο προσαρμοστικοί είναι στις αλλαγές του χώρου;

Αν μελετήσουμε τις αντιδράσεις των publishers σε παγκόσμια κλίμακα, χωρίς η Κύπρος να αποτελεί εξαίρεση, οι περισσότεροι με ελάχιστες εξαιρέσεις άργησαν να καταλάβουν τη δύναμη της διαδικτυακής επικοινωνίας. Αρκετοί φαίνεται να μη μπορούν να ακολουθήσουν τις τεχνολογικές, εξελίξεις γεγονός που τους κοστίζει σε revenue. Το native advertising και οι κανόνες που χρειάζεται να το πλαισιώνουν, ώστε να μην καταστρατηγείται η ανεξαρτησία του λόγου είναι μια συζήτηση που αφορά στους publishers, εξελίσσεται αυτή τη στιγμή και έχει μεγάλο ενδιαφέρον.

Μετά από αρκετές εμπειρίες στην Κύπρο, πως βλέπετε το μέλλον του digital marketing στην Κυπριακή αγορά;

Γνωρίζοντας τις δουλειές που ετοιμάζουμε για τους πελάτες μας σε συνεργασία με πολλούς publishers στη Κύπρο είμαι αισιόδοξη. Ευτυχώς, η τεχνολογία δε γνωρίζει γεωγραφικά ή άλλα σύνορα. Μπορούμε από την Κύπρο να είμαστε διεθνείς.