ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Γνωρίστε την Διευθύντρια Denise Michael ένα μήνα μετά από το επίσημο ξεκίνημά του PASCAL Primary School Λάρνακας

06:53 - 31.10.2017

Πέστε μας λίγα λόγια για τη ζωή σας
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Μελβούρνη, περιοχή Βικτώρια της Αυστραλίας, από Κύπριους γονείς οι οποίοι μετανάστευσαν εκεί το 1971. Εκείνη την περίοδο η Αυστραλία ήταν μια πολύ υποσχόμενη χώρα όσον αφορά τον οικονομικό τομέα και εγώ, όπως και πολλοί απόδημοι της γενιάς μου, φάνηκα αρκετά τυχερή να έχω πληθώρα ευκαιρών για να διευρύνω τους ορίζοντες μου μέσα σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη πολυπολιτισμική κοινωνία. 

Αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που μου δόθηκαν ολοκλήρωσα τη φοίτησή μου στο λύκειο με βασικό πάντοτε άξονα την ηθική και αυτογνωσία, το σεβασμό προς τους άλλους και υιοθετώντας μια θετική στάση προς τη μάθηση. Συνέχισα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με πτυχίο στην Αγγλική Λογοτέχνια και την Νομική και ολοκήρωσα το μεταπτυχιακό μου στον τομέα της Eκπαίδευσης. 

Το 1993 μετανάστευσα στην Κύπρο όπου και ζω μόνιμα έκτοτε, ξεκινώντας την ακαδημαϊκή μου καριέρα στην Λεμεσό. Εκεί μου προσφέρθηκε για πρώτη φορά θέση ως Καθηγήτρια στο Grammar School όπου και παρέμεινα για 10 χρόνια.

Μετέπειτα, όταν το Pascal English School άνοιξε τις πύλες του το 2003, και έχοντας ήδη ζήσει στη Λάρνακα κάποια χρόνια, πήρα μια σημαντική απόφαση για την καριέρα μου και αποδέκτηκα την θέση που μου προσφέρθηκε ως επικεφαλής του Τμήματος Αγγλικών σπουδών. Μέσα σε λίγα χρόνια το σχολείο επεκτάθηκε συμπεριλαμβάνοντας και άλλες ξένες γλώσσες, όπου και προάχθηκα στη συνέχεια ως επικεφαλής του Τμήματος Γλωσσών. Κατά την χρονική αυτή περίοδο προσπάθησα να εξελιχθώ επαγγελματικά, ως εξετάστρια της Αγγλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας για το Cambridge International Examination Board και μετέπειτα για το International Baccalaureate Diploma Programme. Και για τις δυο αυτές θέσεις βασική απαίτηση ήταν είτε η γραπτή αξιολόγηση είτε η προφορική εξέταση των υποψηφίων. Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες κατάφερα όχι μόνο να βελτιώσω τις δικές μου μεθόδους διδασκαλίας, αλλά ταυτόχρονα να εκπαιδεύσω και το προσωπικό μου, ώστε να γίνουν σωστοί παιδαγωγοί, αξιολογητές και σχεδιαστές του αναλυτικού προγράμματος. 

Η δουλεία μου αργότερα επεκτάθηκε και στη διεξαγωγή επαγγελματικών σεμιναρίων για όλους τους εκπαιδευτικούς που στόχευαν να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στο σχεδιασμό και την αξιολόγηση του αναλυτικού προγράμματος, στην έρευνα καινοτόμων διδακτικών μεθόδων και στην αξιολόγηση τρόπων με τους οποίους οι προληπτικές μεθόδοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εμπνεύσουν μαθητές, ούτως ώστε να συνεργάζονται και να απολαμβάνουν την μάθηση μέσα στο σχολείο. 

Ποιά είναι η εκπαιδευτική σας φιλοσοφία;
Οι απόψεις μου πάνω στην εκπαίδευση είναι πολύπλοκες και ταυτόχρονα απλές. Ίσως αυτό να ηχεί ως σχήμα οξύμωρο όμως επιτρέψτε μου να εξηγήσω.

Η διαδικασία της μάθησης για μένα αποτελεί ένα ταξίδι ζωής το οποίο ξεκινά την μέρα που γεννιόμαστε και τελειώνει την μέρα που πεθαίνουμε (ίσως και όχι). Συμπεριλαμβάνει την νοητική ανάπτυξη μέσα από την απόκτηση γνώσεων και εμπειριών, και τη συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη του ίδιου μας του εαυτού σε συνδυασμό με τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη της προσωπικότητας μας. Η μάθηση έτσι οδηγεί στην αυτοπραγμάτωση του ατόμου, μια διαδικασία η οποία φέρνει αισθήματα ευπρέπειας, αυτοπεποίθησης και ολοκλήρωσης. 

Όταν οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη λέξη εκπαίδευση σήμερα, δυστυχώς τη συσχετίζουν με το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο κυμαίνεται από 13 εώς και 20 χρόνια, δίνοντας έμφαση σε ένα θεσμό που επινοήθηκε για μια πρώιμη ηλικία όπου οι μαθητές μαθαίνουν να διαβάζουν και να γράφουν. Αυτά τα εξιδεικευμένα ακαδημαϊκά θέματα ακολουθούν συγκεκριμένο περιεχόμενο το οποίο αξιολογείται αυστηρά κατηγοριοποιώντας τα άτομα ως προς τον τρόπο με τον οποίο απορροφούν και ανατροφοδοτούν υλικό. 

Η δική μου αντίληψη για την εκπαίδευση ωστόσο είναι πολύ πιο ευρύεια∙ όπου το άτομο είναι εκτεθειμένο σε μια πληθώρα ευκαιριών καθώς επίσης και σε ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο. Πραγματική μάθηση υφίσταται όταν το άτομο συμμετέχει σε πρακτικές αγάπης, και έχει καλές σχέσεις εντός του οικογενειακού και φιλικού κύκλου. Αυτό συμπεριλαμβάνει τον ανοιχτό διάλογο, κοινές εμπειρίες και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης εφόσον το άτομο έχει εκτεθεί σε καταστάσεις όπου χρειάζεται αυτή η δεξιότητα. Η εκπαίδευση απαιτεί μια ξεχωριστή σύνδεση ανάμεσα στο άτομο και το αντικείμενο του θέματος και για να επιτευχθεί αυτή η σύνδεση χρειάζονται διάφοροι παράγοντες οι οποίοι διευκολύνουν αυτή την σύνδεση; η περιέργεια χρειάζεται να ενθαρρυνθεί, η αυτοπεποίθηση να χτιστεί μέσα από την ανακάλυψη κάτι καινούριου και μέσω ενός ασφαλούς περιβάλλοντος ο οποίος αφήνει χώρο για πειραματισμό. 

Για το λόγο αυτό, τα άτομα στα οποία τους έχει εμπιστευτεί αυτό το έργο, η διαπαιδαγώγηση δηλαδή των νέων, πρέπει να αποτελούν πρότυπο για τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς και να είναι σε θέση να επιλέγουν τα πιο σημαντικά θέματα στα οποία θα γίνει επικέντρωση. Ανάμεσα σε αυτούς τους φορείς συμπεριλαμβάνονται γονείς, αδέλφια και ευρύτερα οικογενειακά πρόσωπα, καθώς επίσης και οι δάσκαλοι οι οποίοι πρέπει να αντιληφθούν ότι οι εποχές αλλάζουν και τα θέματα πρέπει να είναι σύγχρονα ούτως ώστε να προσελκύουν το ενδιαφέρον των μαθητών. Δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε παιδιά χωρίς ζήλο συμμετοχής λέγοντας πως δε θέλουν να ασχοληθούν με πράγματα που φαίνονται εκτός της πραγματικότητας τους, ενώ αντιθέτως μπορούν να κερδίσουν πολλά αν επενδύσουν σε αυτούς τους τομείς. 

Γνωρίζω ότι στο Δημοτικό Σχολείο Πασκάλ, το προσωπικό του σχολείου συμμερίζεται αυτό το όραμα, το οποίο είναι να ωθήσει τα παιδιά να ξεπεράσουν τα όριά τους και να δοκιμάσουν νέα πράγματα, να εξερευνήσουν νέες ιδέες και να επικοινωνήσουν ελεύθερα με ένα συμπονετικό και ευγενικό τρόπο και να καταφέρουν τόσο την αλλαγή στον εαυτό τους όσο και σε άλλους. Θέλουμε να επικεντρωθούμε τόσο στην γνωστική ανάπτυξη των μαθητών όσο και στην παροχή ευκαιριών για να κοινωνικοποιηθούν, να αναπτυχθούν σε κριτικά σκεπτόμενα άτομα τα οποία μπορούν να θέσουν τους δικούς τους στόχους και να τους επιτεύξουν μέσω της δικής τους θέλησης και αποφασιστικότητας γνωρίζοντας πάντα ότι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί αλλά ταυτόχρονα ξεχωριστοί και σημαντικοί όσο κανένας.

Τι προσφέρει το Δημοτικό Σχολείο Πασκάλ στους μαθητές του;
Το Δημοτικό Σχολείο Πασκάλ παρέχει στους μαθητές του τις βάσεις για ένα σφαιρικό πρόγραμμα σπουδών παρέχοντας κύρια μαθήματα του κύκλου σπουδών όπως υποδυκνείονται από το πρόγμαμμα διδασκαλίας του Cambridge Primary Programme KS1 και KS2. Τα κύρια μαθήματα αποτελούνται από Αγγλικά, Μαθηματικά και Επιστήμη. Παράλληλα θα παρέχεται και υλικό που καθορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για την Ελληνική Γλώσσα σε μαθητές που η μητρική τους γλώσσα είναι τα Ελληνικά. Τα υπολοιπόμενα μαθήματα ενδιαφέροντος τα οποία είναι Ιστορία, Γεωγραφία, Μουσική, Τέχνη, Γυμναστική, Σχεδιασμός και Τεχνολογία και Θρησκευτικά θα ακολουθούν το αναλυτικό πρόγραμμα της Αγγλίας το οποίο θα προετοιμάσει τους μαθητές για τα επόμενα επίπεδα που χρειάζονται για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και για να διεκδικήσουν θέσεις σε όποιο Πανεπιστήμιο του κόσμου επιλέξουν. Αυτό θα ολοκληρωθεί με ένα ευρύ πρόγραμμα δραστηριοτήτων σε απογευματινό χρόνο το οποίο περιλαμβάνει Τέχνη, Γυμναστική, Μουσική, Χορό και Θέατρο. Κάτι άλλο για το οποίο το Δημοτικό Σχολείο Πασκάλ Λάρνακας περηφανεύεται είναι το γεγονός ότι στόχος του είναι να παρέχει σε όλους τους μαθητές την ευκαιρία να μάθουν Ελληνικά και Ρωσικά ως δεύτερη γλώσσα. Μαθητές που έχουν ως μητρική γλώσσα τα Ρωσικά θα έχουν επίσης την ευκαιρία να παρακολουθούν μαθήματα Ρωσικών στο σχολείο.