BUSINESS ADS NEWS

Οχτώ τρόποι αποφυγής παγίδων διαδικτύου

Για αντιμετώπιση των παγίδων αυτών συστήνεται όπως πριν πληκτρολογήσετε το όνομα και τη διεύθυνσή σας ελέγξετε εάν θα δεσμευτείτε με μια αγορά ή μια σύμβαση. Ακόμη, όπως σημειώνεται, είναι υποχρεωτικό να αναφέρεται σαφώς κατά την παραγγελία μιας δοκιμαστικής  συσκευασίας ή προσφοράς εάν αυτή συνεπάγεται και δεσμευτική σύμβαση.
 
Επίσης ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώσει ένα προϊόν που δεν έχει παραγγείλει ή να πληρώσει για την επιστροφή του και  αποτελεί υποχρέωση του προμηθευτή να αποδείξει ότι δώσατε τη συγκατάθεσή σας για μια αγορά.
 
Ακόμη, εάν ο προμηθευτής χρέωσε τον τραπεζικό σας λογαριασμό μέσω μιας κάρτας πληρωμής χωρίς τη συγκατάθεσή σας, μπορείτε να υποβάλετε παράπονα στην τράπεζά σας και να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων.
 
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η γνώση είναι η λύση σε αυτό το θέμα και οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν πότε πρέπει να αρνηθούν να πληρώσουν για ανεπιθύμητα αγαθά και συνδρομές.

Παρ` όλα αυτά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε σε έξι ευρωπαϊκές χώρες διαπιστώθηκε ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν περιορισμένη γνώση των δικαιωμάτων τους όταν πρέπει να αντιμετωπίζουν την αγορά ανεπιθύμητων προϊόντων ή συμβάσεων παγίδων. Δεν έχουν ιδιαίτερη γνώση σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης ούτε για το δικαίωμα αμφισβήτησης και ακύρωσης της τραπεζικής συναλλαγής, σημειώνεται.
 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το νέο βίντεο του ευρωπαϊκού δικτύου κέντρων καταναλωτή αποκαλύπτει με απλό και χιουμοριστικό τρόπο ορισμένα χαρακτηριστικά αυτών των παγίδων. Σκοπός του βίντεο  είναι να βοηθήσει τους καταναλωτές να εντοπίσουν ευκολότερα τις online παγίδες.

Η Αθηνά Κοντογιάννη, Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας δήλωσε πως «με το βίντεο και τις πέντε συμβουλές του ECC σχετικά με την αντιμετώπιση των online παγίδων ελπίζουμε να δώσουμε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να εντοπίζουν και να αποφεύγουν αμφίβολες προσφορές και ανεπιθύμητες παγίδες».